Witryna IV Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Korzystając dalej z tej strony zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej informacji na temat cookies >> czytaj więcej.

Zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.informujemy, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych jest IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII SCZANIECKIEJ W ŁODZI, UL. POMORSKA 16. >> czytaj dalej

Oxford - szkolenie dotyczące kreatywnego nauczania w j.angielskim dla nauczycieli przedmiotów specjalistycznych.

Category: Erasmus+ Published: Saturday, 12 November 2016 Written by Aleksandra Kiersztyn

W dniach 4-16 lipiec 2016 uczestniczyłam w szkoleniu metodycznym w Oxfordzie dotyczącym kreatywnego nauczania w języku angielskim. Kurs skierowany był do nauczycieli języka angielskiego oraz przedmiotów specjalistycznych nauczanych w języku angielskim. W trakcie kursu nauczyciele mieli możliwość zastosowania w praktyce specjalistycznego słownictwa, jak również osiągnięcia płynności w języku mówionym i pisanym. W trakcie kursu nauczyciele poznali wiele ćwiczeń stymulujących kreatywne myślenie  i wzmacniających motywację, których realizacja urozmaica prowadzone zajęcia i zwiększa zaangażowanie uczniów w omawiany temat.

 

Uczestnicy kursu.

Kurs pozwolił również na wykorzystanie potencjału związanego z zastosowaniem technologii informacyjnej w trakcie zajęć lekcyjnych. Wymiana doświadczeń z nauczycielami różnych przedmiotów pozwoliła mi stworzyć bazę stron www, które można wykorzystać na zajęciach lekcyjnych. Szczególnie istotna jest organizacja zajęć  w oparciu o różnorodne źródła  internetowe oraz zaangażowanie uczniów w tworzenie filmu z użyciem nowych technologii.

Uczestnictwo w kursie było również ciekawym doświadczeniem z perspektywy treści kulturowych, tak często realizowanych na geografii. Poznaliśmy działanie systemu edukacji w Wielkiej Brytanii nie tylko w teorii, ale również w praktyce odwiedzając Grammar School na przedmieściach Oxfordu. Mieliśmy możliwość poznania zagadnień związanych z kulturą i tradycją Brytyjczyków, a także odniesienia się do problemu migracji, obaw społecznych z nią związanych oraz kwestii brexitu, któremu mieszkańcy Oxfordu byli zdecydowanie przeciwni. Bardzo cennym stała się dla mnie wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów, a także poznanie opinii na temat postrzegania Polski i Polaków z perspektywy zmian zachodzących w naszym  kraju.

Zajęciom towarzyszyło poznanie Oxfordu, jego fascynującej kultury i tradycji oraz odwiedzenie University Colleges. Pobyt w Oxfordzie był dla mnie cennym doświadczeniem i przełożył się na podniesienie jakości kształcenia geografii w naszej szkole.

Hits: 2504
Tags: