Witryna IV Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Korzystając dalej z tej strony zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej informacji na temat cookies >> czytaj więcej.

Zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.informujemy, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych jest IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII SCZANIECKIEJ W ŁODZI, UL. POMORSKA 16. >> czytaj dalej

“Successful strategies for teaching students with special needs” - relacja z kursu we Florencji (Erasmus+)

Kategoria: Erasmus+ POWER Opublikowano: wtorek, 09 lipiec 2019 Administrator

Pod koniec czerwca 2019 roku w ramach programu Erasmus+ dwie nauczycielki języka angielskiego, Katarzyna Szkudlarek oraz Joanna Stołecka-Wojtera, przebywały przez tydzień we Florencji we Włoszech, gdzie wzięły udział w kursie “Successful strategies for teaching students with special needs” organizowanym przez EUROPASS Teacher Academy Italy.

florencja 2019

florencja 20192

Tydzień kursu szybko upłynął na zgłębianiu tajników pracy z uczniami o specjalnych potrzebach. Dokładnie przeanalizowaliśmy różne problemy, z którymi mogą się zmagać uczniowie z Autyzmem, dysleksją, czy też te, które walczą z różnymi niepełnosprawnościami. Był to bardzo intensywny kurs, dzięki któremu zdobyłyśmy wiedzę, jak radzić sobie z uczniami o specjalnych potrzebach, jak wspierać ich naukę oraz jak pomagać im w radzeniu sobie z trudnościami.

W kursie uczestniczyły nauczycielki i edukatorki z Portugalii, Węgier, Hiszpanii, oraz Grecji. Niektóre z uczestniczek miały już bardzo dużą wiedzę na realizowany temat i chętnie dzieliły się swoim doświadczeniem oraz wiedzą z innymi.

Nauczyłyśmy się jak planować lekcje tak, żeby uwzględnić osoby o różnych potrzebach, co trzeba zrobić, żeby otoczenie było bardziej przyjazne dzieciom i młodzieży. Dowiedziałyśmy się o dysproporcjach między krajami, które należą przecież do jednej Unii Europejskiej i jak wielkie wsparcie finansowe musi się pojawić, jeśli chcemy, aby szkoła polska dorównała, np. portugalskiej.

Jak zwykle na Erasmusowych wyjazdach nie brakowało czasu na zwiedzanie tym razem Florencji. Ponieważ na równoległych kursach uczyły się nasze koleżanki z pracy, miałyśmy wreszcie okazję do spokojnych rozmów z dala od codziennych obowiązków.

Wyjazd całkowicie spełnił nasze oczekiwania. Wróciłyśmy dużo bogatsze o wiedzę i inspiracje, które przysłużą się w naszej pracy zawodowej.

Odsłony: 2194
Tags: