Logo Erasmus PlusMobilność edukacyjna – mobilność kadry edukacji szkolnej – aktywizacja zawodowa nauczycieli – to program Erasmus+ realizowany w IV LO w Łodzi w latach 2015-1016.

"CLIL – Metodology and ICT Tools for Teachers working with CLIL" - relacja z kursu na Malcie (Erasmus+).

W lipcu 2016 roku w ramach programu Erasmus+ przebywałam przez dwa tygodnie w St Julian’s na Malcie, gdzie wzięłam udział w intensywnym kursie ”Metodyka zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (Content and Language Integrated Learning - CLIL) oraz narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) dla nauczycieli pracujących metodą CLIL” organizowanym przez Executive Training Institute Malta. Przez pierwszy tydzień kursu, wraz z innymi nauczycielami różnych przedmiotów, z różnych krajów Unii Europejskiej, poznawaliśmy zasady nauczania dwujęzycznego metodą CLIL oraz projektowaliśmy lekcje w oparciu o te zasady. W drugim tygodniu poznawaliśmy narzędzia ICT przydatne zarówno w nauczaniu metodą CLIL, jak i w bardziej tradycyjnej metodologii nauczania języków obcych – różne aplikacje i programy komputerowe. Nauczyliśmy się projektować własne materiały dydaktyczne – ćwiczenia interaktywne, webquest’y, nowatorskie prezentacje multimedialne. Jestem przekonana, że zdobyta wiedza i umiejętności posłużą mi do tworzenia ciekawych form pracy z młodzieżą w naszym liceum.

Uczestnicy kursu.

Poza zajęciami w szkole uczestniczyliśmy w wycieczkach fakultatywnych, które przybliżyły nam nieco historię, tradycję i kulturę tego bardzo ciekawego kraju. Wycieczki między innymi do stolicy kraju Valletty, pięknej byłej stolicy Mdiny czy rejs na wyspę Gozo i Comino pozwoliły nam poznać urok Malty jako kraju o ogromnych walorach turystycznych.

Czytaj więcej...

A specialist training course for non-native teachers of Spanish – sprawozdanie z kursu na Teneryfie.

W ramach program Erasmus+ prof. Joanna Kopeć oraz prof. Joanna Duda uczestniczyły w specjalistycznym kursie przeznaczonym dla nauczycieli języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli języka hiszpańskiego. Zajęcia miały na celu doskonalenie kompetencji komunikacyjnych (w tym językowych) oraz kulturowych. Tematyka kursu skupiała się na metodologii nauczania języka hiszpańskiego, wykorzystaniu nowych technologii w procesie nauczania oraz dostosowaniu tempa i tematyki zajęć do konkretnych, zindywidualizowanych potrzeb uczniów.

Uczestnicy kursu językowego.

Jak wspomniano powyżej, w kursie uczestniczyli nauczyciele języków obcych zatem podczas codziennych spotkań nie zabrakło wymiany doświadczeń oraz dyskusji na tematy edukacji językowej w krajach Unii Europejskiej oraz poza nią. Rozmowy te pozwoliły nam nie tylko na zapoznanie się z metodami stosowanymi w innych państwach, ale także stały się inspiracją do dalszych konwersacji oraz wielu nieformalnych spotkań. W ramach kursu odbywającego się w FU International Academy Tenerife miałyśmy też możliwość skorzystania z wielu zajęć fakultatywnych. Wybrałyśmy się m.in. do ogrodu botanicznego oraz zwiedziłyśmy jedne z najbardziej urokliwych miast – Orotavę i Lagunę.

Wizyta w ogrodzie botanicznym.

Oxford - szkolenie dotyczące kreatywnego nauczania w j.angielskim dla nauczycieli przedmiotów specjalistycznych.

W dniach 4-16 lipiec 2016 uczestniczyłam w szkoleniu metodycznym w Oxfordzie dotyczącym kreatywnego nauczania w języku angielskim. Kurs skierowany był do nauczycieli języka angielskiego oraz przedmiotów specjalistycznych nauczanych w języku angielskim. W trakcie kursu nauczyciele mieli możliwość zastosowania w praktyce specjalistycznego słownictwa, jak również osiągnięcia płynności w języku mówionym i pisanym. W trakcie kursu nauczyciele poznali wiele ćwiczeń stymulujących kreatywne myślenie  i wzmacniających motywację, których realizacja urozmaica prowadzone zajęcia i zwiększa zaangażowanie uczniów w omawiany temat.

Uczestnicy kursu.

Kurs pozwolił również na wykorzystanie potencjału związanego z zastosowaniem technologii informacyjnej w trakcie zajęć lekcyjnych. Wymiana doświadczeń z nauczycielami różnych przedmiotów pozwoliła mi stworzyć bazę stron www, które można wykorzystać na zajęciach lekcyjnych. Szczególnie istotna jest organizacja zajęć  w oparciu o różnorodne źródła  internetowe oraz zaangażowanie uczniów w tworzenie filmu z użyciem nowych technologii.

Uczestnictwo w kursie było również ciekawym doświadczeniem z perspektywy treści kulturowych, tak często realizowanych na geografii. Poznaliśmy działanie systemu edukacji w Wielkiej Brytanii nie tylko w teorii, ale również w praktyce odwiedzając Grammar School na przedmieściach Oxfordu. Mieliśmy możliwość poznania zagadnień związanych z kulturą i tradycją Brytyjczyków, a także odniesienia się do problemu migracji, obaw społecznych z nią związanych oraz kwestii brexitu, któremu mieszkańcy Oxfordu byli zdecydowanie przeciwni. Bardzo cennym stała się dla mnie wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów, a także poznanie opinii na temat postrzegania Polski i Polaków z perspektywy zmian zachodzących w naszym  kraju.

Zajęciom towarzyszyło poznanie Oxfordu, jego fascynującej kultury i tradycji oraz odwiedzenie University Colleges. Pobyt w Oxfordzie był dla mnie cennym doświadczeniem i przełożył się na podniesienie jakości kształcenia geografii w naszej szkole.

Erasmus+. Podsumowanie szkolenia metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego.

Podczas przerwy wakacyjnej 2016 nauczyciele języka angielskiego z IV Liceum uczestniczyli w szkoleniach metodycznych realizowanych w ramach programu Erasmus+. Dwutygodniowe szkolenia odbywały się na Malcie w Executive Training Institute Malta. Nauczyciele mieli okazję zapoznać się z ciekawymi programami oraz narzędziami internetowymi służącymi do urozmaicenia zajęć edukacyjnych, a także poznać najnowsze trendy i techniki w nauczaniu języków obcych. Międzynarodowy skład grup szkoleniowych był również okazją do wymiany doświadczeń i pomysłów.  Nasi nauczyciele powrócili z głowami pełnymi pomysłów i zapałem do pracy w kolejnym roku szkolnym.

Uczestnicy szkolenia.Budynek instytutu, w którym odbywało się szkolenie.

Wyszukiwarka

Nasi partnerzy

BIP

Witryna IV LO w Łodzi wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka)w celach statystycznych.Korzystając z tej stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia.Żeby dowiedzieć się więcej na temat cookies, do czego służą i jak nimi zarządzać,zobacz informacje na temat polityki prywatności.

Akceptuje ciasteczka na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information