Witryna IV Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Korzystając dalej z tej strony zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej informacji na temat cookies >> czytaj więcej.

Zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.informujemy, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych jest IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII SCZANIECKIEJ W ŁODZI, UL. POMORSKA 16. >> czytaj dalej

"Pupils on the stage: student-centred methodology and Audio-Visual projects" - relacja z kursu we Florencji (Erasmus+).

Category: Erasmus+ POWER Published: Friday, 09 August 2019 Written by Administrator

Na przełomie czerwca i lipca 2019 roku w ramach programu Erasmus+ przebywałam przez dwa tygodnie we Florencji we Włoszech, gdzie wzięłam udział w kursie "Pupils on the stage: student-centred methodology and Audio-Visual projects" organizowanym przez EUROPASS Teacher Academy Italy.

 Florencja 20193

Pierwszy tydzień kursu upłynął na zgłębianiu tajników pracy z filmami video. Uczyłam się być youtuberem korzystając z programu OBS (Open Broadcaster Software) oraz edytować video do celów edukacyjnych używając programu DaVinci Resolve. Był to bardzo intensywny kurs, dzięki któremu zdobyłam wiedzę, jak tworzyć własne zasoby edukacyjne wykorzystując technologię video, oraz manipulować nimi.

Tematem drugiego tygodnia były metody i techniki nauczania skoncentrowane na uczniu. Metody te podtrzymują autonomię i współpracę uczniów, ułatwiają pamięć krótko- i długoterminową, krytyczne myślenie, umiejętności rozwiązywania problemów, pewność siebie i motywację. Wraz z innymi uczestnikami poznaliśmy założenia nowych metod nauczania, takich jak odwrócona klasa (Flipped Classroom), uczenie się w oparciu o projekt (Project-Based Learning), uczenie się w oparciu o problemy (Problem-Based Learning), nauczanie w oparciu o przypadki (Case-Based Instruction, uczenie się w oparciu o odkrycie (Discovery Learning).

Jak zwykle na Erasmusowych wyjazdach nie brakowało wspólnych wyjść z innymi uczestnikami z różnych krajów Unii, rozmów, wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. Ponieważ na równoległych kursach uczyły się moje koleżanki z pracy, miałyśmy wreszcie okazję do spokojnych rozmów z dala od codziennych obowiązków. Stolica renesansu, muzeum pod gołym niebem jak mawia się na Florencję stanowiło doskonałe tło do tych wzbogacających spotkań. Uczta dla duszy, ciała (te makarony!) i umysłu. Do tego wycieczki po zakątkach Toskanii – Siena, San Gimignano, Montalcino, degustacja wina, serów i oliwy w jednej z toskańskich winiarni. Dodatkową zaletą tego wyjazdu była dla mnie możliwość praktykowania języka włoskiego. Dzięki temu przypomniałam sobie, jak to jest być początkującym użytkownikiem języka obcego i postawić się w sytuacji swoich uczniów…

Wyjazd całkowicie spełnił moje oczekiwania. Wróciłam dużo bogatsza o wiedzę i inspiracje, które przysłużą się w mojej pracy zawodowej.

Hits: 1809
Tags: