INFORMACJE O PROJEKCIE „Holistyczne podejście do nauczania przedmiotów eksperymentalnych poprzez CLIL z praktycznym zastosowaniem matematyki oraz ICT”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
CELE PROJEKTU
Cel główny projektu:
Podniesienie umiejętności praktycznego stosowania wiedzy matematycznej i informatycznej w naukach przyrodniczych u uczniów klas pierwszych i drugich poprzez wskazanie uczniom współzależności między tymi przedmiotami przy zastosowaniu poprzez CLIL (zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe .
Cele szczegółowe:
- zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych w zakresie przedmiotów przyrodniczych, matematyki i języka angielskiego u uczniów klas pierwszych planujących kontynuację nauki w programie Matury Międzynarodowej (od I.2014 do VI.2014)
- podniesienie umiejętności matematycznego myślenia, kompetencji naukowo-technicznych, stosowania narzędzi ICT oraz zapoznanie uczniów z metodologią pracy naukowej poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych oraz w pracach badawczych
- podniesienie umiejętności uczniów niezbędnych do samodzielnego przeprowadzenia badania naukowego poprzez wykonywanie projektów interdyscyplinarnych we współpracy ponadnarodowej
- podniesienie umiejętności kolaboratywnego planowania i współpracy w zespole międzynarodowym poprzez współtworzenie platformy e-learningowej oraz pracę w zespołach polsko-szwedzkich
- podniesienie kompetencji językowych w języku angielskim, w tym znajomości terminologii z zakresu nauk przyrodniczych i matematycznych poprzez dodatkowe zajęcia z języka angielskiego oraz dwujęzyczne zajęcia bio-fiz, matematykę oraz realizowanie dwujęzycznych prac badawczych we współpracy z uczniami ze szwedzkiej szkoły Soderportgymnasiet
OPIS PROJEKTU
Projekt jest skierowany do uczniów klas pierwszych i drugich IV Liceum Ogólnokształcącego.
Projekt został zaproponowany w odpowiedzi na zdiagnozowane potrzeby :
- Podniesienie umiejętności praktycznego stosowania wiedzy z zakresu przedmiotów przyrodniczych i matematyki
- Zwiększenie liczby godzin na realizację przedmiotów przyrodniczych (biologia, fizyka, chemia) , matematyki, języka angielskiego oraz informatyki
ZADANIA
W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące zadania:
- Przeprowadzenie pozalekcyjnych zajęć dydaktycznych w systemie CLIL z biologii, chemii, fizyki, matematyki, informatyki i języka angielskiego
METODY pracy: projektowa, aktywizująca , prezentacje multimedialne, eksperymenty
- Stworzenie i obsługa platformy e-learningowej i strony internetowej projektu
- Doskonalenie nauczycieli z obsługi narzędzi ICT
- Zapoznanie uczniów z programami komputerowymi stosowanymi w matematyce oraz przedmiotach przyrodniczych
- Upowszechnienie osiągniętych rezultatów i produktów projektu - przygotowanie i wydanie publikacji
- Współpraca ponadnarodowa z uczniami i nauczycielami z liceum Soderportgymnasiet w Kristianstad w Szwecji (2 wizyty studyjne, jedna w szkole partnera, druga w IV LO)
Przez 50 tygodni, od 7. I.2014 do 30. VI.2015 uczniowie klas pierwszych i drugich IV LO będą uczestniczyć w zajęciach z wyżej wymienionych przedmiotów w wymiarze czasu:
- uczniowie klas pierwszych - 1h/przedmiot
- uczniowie klas drugich - 1.5 h/ matematyka, 1.5h /wybrany przedmiot eksperymentalny, oraz 1h / język angielski
Zakres zajęć: wdrażanie modeli matematycznych opisujących zjawiska przyrodnicze oraz metody statysty stycznej obróbki danych z wykorzystaniem ICT
Tematyka: Świat w skali mikro i makro, Bioróżnorodność, Ochrona środowiska, Energia, Woda,
Sport i rekreacja, Medycyna, Wzrost i spadek, Współczesne technologie, Cykl, rytm, czas.
Odsłony: 1502
Tags: