Erasmus+
Erasmus+
Mobilność edukacyjna – mobilność kadry edukacji szkolnej – aktywizacja zawodowa nauczycieli – to dwie edycje programu Erasmus+ realizowane w IV LO w Łodzi w latach 2015-2016 i 2016-2018:
- POWER SE-2014-1-PL01-KA101-002019
- POWER SE -2016-1-PL01-KA101-024523
Relacja z kursu metodycznego w Helsinkach – Structured Educational Visit to Schools/Instituts & Training Seminar in Finland.
W pierwszych dniach października grupa nauczycieli z naszego liceum miała możliwość uczestniczenia w kursie szkoleniowym z zakresu szeroko pojętej metodyki, odbywającym się w Helsinkach, w Finlandii. IV Liceum reprezentowane było przez Barbarę Biernacką (język polski, łacina), Joannę Dudę (język angielski, język francuski), Agnieszkę Pietrasiak (matematyka) oraz Marka Walischa (geografia).
"ICT for Teaching" czyli wykorzystanie narzędzi ICT w nauczaniu - relacja z kursu dla nauczycieli w Jaen (Hiszpania) w ramach projektu ERASMUS +.
W dniach od 19.11 do 25.11. 2017 r. dwie nauczycielki naszej szkoły, Joanna Kopeć (język hiszpański, język francuski) i Magdalena Pawlikowska (biologia, sport i nauka o zdrowiu) uczestniczyły w kursie ICT FOR TEACHING: A practical course to incorporate Information Technology into Teaching (literacy, numeracy, science, etc.) - zastosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy nauczyciela. Celem kursu było rozwijanie i podnoszenie umiejętności stosowania narzędzi ICT w pracy z uczniem, podniesienie jakości nauczania poprzez uatrakcyjnianie zajęć lekcyjnych o zastosowanie narzędzi i aplikacji ułatwiających przyswajanie kluczowych kompetencji, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami z całego świata i dzielenie się dobrymi praktykami. W ciągu całego tygodnia uczestnicy kursu brali udział w wykładach, intensywnych zajęciach praktycznych realizowanych metodą projektu, a także wyjazdach terenowych. Zajęcie były prowadzone w języku angielskim, co sprawiło, że uczestnicy rozwijali kompetencje językowe właśnie w tym języku, nie tylko w zakresie komunikacyjnym, ale także zapoznali się i przyswoili słownictwo i zwroty stosowane przy korzystaniu z narzędzi informatycznych w pracy z uczniem, poczynając od sposobów przechowywania danych, aplikacji służących obróbce fotografii, wykonywaniu interaktywnych posterów, kończąc na wykorzystaniu programów do robienia filmów, intro i fotorelacji.